ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΖΙ Εκπαιδευτικών ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ Μ.Α.Ζ.Ι. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ
ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
12/6/2022
Η Κίνηση εκπαιδευτικών ΜΑΖΙ έχει ήδη τοποθετηθεί κατά της αντιπαιδαγωγικής και παράνομης τηλεκπαίδευσης.
Πάγια θέση μας είναι ότι η τηλεκπαίδευση δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση
κατάλληλο και αποδεκτό μέσο διδασκαλίας. Στο κείμενό μας με τίτλο "Η
τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση" αναφέρουμε αναλυτικά όλα τα προβλήματα
που η εφαρμογή της δημιουργεί (https://mazi-kinisi.blogspot.com/2022/01/blog-post_28.html ) .
Θεωρούμε ότι τα σωματεία ΟΛΜΕ και ΔΟΕ δεν έχουν θέσει το ζήτημα της
τηλεκπαίδευσης στις πραγματικές του διαστάσεις, ούτε έχουν ασχοληθεί
επαρκώς με την ανάδειξη των προβλημάτων, που προκαλούνται από την εφαρμογή
της.
Οι
ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ και η προτροπή προς τους εκπαιδευτικούς να παρουσιάζονται στο σχολείο τους
και να απαιτούν τον απαραίτητο χώρο, εξοπλισμό και σύνδεση από την υπηρεσία, κάθε
φορά που απαιτείται από αυτούς/ες να παράσχουν υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης,
αναδεικνύει ένα μόνο μέρος του προβλήματος.
Οι
ανακοινώσεις της ΔΟΕ είναι πιο κοντά στις πραγματικές διαστάσεις του
ζητήματος, καθώς αναφέρονται στο υποκριτικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τις
χαμένες ώρες (σε «έκτακτες συνθήκες»),
που υποτίθεται καλύπτει η τηλεκπαίδευση, ενώ συγχρόνως στα σχολεία
υπάρχουν χιλιάδες λειτουργικά κενά και χάνονται ώρες από τη δια ζώσης
διδασκαλία. Επιπλέον, η ΔΟΕ έθεσε το σημαντικό ζήτημα των προσωπικών δεδομένων,
αναφέροντας την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού
Χαρακτήρα.
Παρ'
όλα αυτά, τα σωματεία έμειναν μόνο σε ανακοινώσεις, και δεν προχώρησαν σε
δυναμικές κινήσεις, αφήνοντας τους εκπαιδευτικούς και μαθητές στο έλεος των
διαθέσεων της κυβέρνησης, που, ομολογουμένως, δεν είναι και τόσο αγνές.
Οι
πολίτες πλέον βιώνουν «έκτακτες συνθήκες» σε όλους τους τομείς -και όχι μόνο
στην εκπαίδευση- λόγω της επικίνδυνης αδιαφορίας της κυβέρνησης να ανταποκριθεί
στις ανάγκες και στα προβλήματα των συμπολιτών μας και της πάγιας τακτικής της
να δημιουργεί προβλήματα την ίδια στιγμή
που -ισχυρίζεται- ότι τα λύνει.Είναι πλέον προφανές ότι η δήθεν αδυναμία της
κυβέρνησης στη διαχείριση κρίσεων και προβλημάτων οδηγεί στην μονιμοποίηση μιας
κατάστασης διαρκούς έκτακτης ανάγκης,
κατά την οποία η τηλεργασία φαντάζει ως λύση σε όλα τα δεινά, τα οποία προαναγγέλλονται
ως πιθανά σενάρια. Και ο κίνδυνος επέκτασης της τηλεκπαίδευσης ως μοναδική λύση
είναι εμφανής.
Η
προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλει την τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, δείχνει
ότι η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει, παρά τις αντιδράσεις της πλειοψηφίας
των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων, και παρά το ζήτημα που δημιουργήθηκε με την
παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των εμπλεκομένων (εκπαιδευτικών και μαθητών).
Θεωρούμε,
λοιπόν, ότι αποτελεί σημαντική δράση το κάλεσμα της συνδικαλιστικής
εκπαιδευτικής παράταξης των ΣΥΝΕΚ για ομαδική αγωγή (από γονείς και
εκπαιδευτικούς για τα προσωπικά δεδομένα στην τηλεκπαίδευση) και θεωρούμε ότι
αποτελεί σημαντική πρόταση για τον τρόπο που πρέπει να αντιδράσουμε σε ένα τόσο
σημαντικό ζήτημα.
Όμως,
η κινητοποίηση για ένα τόσο σημαντικό
ζήτημαδεν πρέπει να αποτελεί αντικείμενο πρωτοβουλίας μεμονωμένων παρατάξεων, αλλά θα πρέπει τα σωματεία (ΟΛΜΕ
και ΔΟΕ) να ανταποκριθούν στον ρόλο τους.
Καλούμε
την ΟΛΜΕ και την ΔΟΕ να επανεξετάσουν τη
στάση τους απέναντι στο φλέγον αυτό θέμα,
υιοθετώντας και προωθώντας τέτοιες νομικές ενέργειες στους
εκπαιδευτικούς και γονείς, γιατί η αντίδρασή μας πρέπει να είναι συλλογικήμέσα
από δυναμικές κινητοποιήσεις.
Καλούμε,
επίσης, τα τοπικά σωματεία (ΕΛΜΕ και
ΣΕΠΕ) να κινηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση.
Κίνηση Εκπαιδευτικών ΜΑΖΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια