ΜΑΖΙ

Όχι στο απαρτχάιντ και στις υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις. Όχι στα υγειονομικά πιστοποιητικά ως μέσο διάκρισης και ελέγχου. Όχι στις αναστολές εργασίας και στην αυθαιρεσία των εργοδοτών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Όχι στον ολοκληρωτισμό. Ο φασισμός δεν θα περάσει. Αγωνιζόμαστε για ποιοτική, δημόσια και δωρεάν Παιδεία, βασισμένη στις αξίες της ελευθερίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Αγωνιζόμαστε για την ίδια την ζωή.

Σύνοψη μέτρων που συνιστούν εκτροπή από την έννομη τάξη (Ιωάννης Γκόκας)

 

α) Η εξαναγκασμένη άμεση ή έμμεση υποβολή μας σε ιατρικές πράξεις (μάσκα,τεστ,εμβόλιο) ως προϋπόθεση εργασίας με την απειλή αναστολής καθηκόντων και ολικής στέρησης μισθού.

β) Η συμπερίληψη στα εργασιακά μας καθήκοντα ξένων και ασύμβατων προς αυτά υποχρεώσεων, όπως είναι η εκπαίδευση στα υγειονομικά πρωτόκολλα και η τήρησή τους,συνιστά αντιποίηση του ιατρικού επαγγέλματος.

γ) Η πασίδηλη διάκριση μεταξύ εμβολιασμένων και μη εκπαιδευτικών με προσβλητική και τιμωρητική μεταχείριση χωρίς καμία λογική ή νομικού ερείσματος επίκληση (π.χ αναλογικότητα σε σχέση με προσφορότητα)

Σχετικά με το α) και β) : βρίσκονται σε πλήρη ισχύ όλα τα νομοθετήματα (ν.3418/2005,Σύνταγμα της Ελλάδος(ειδικά και ενδεικτικά άρθρα 1,2,4,5,28 κ.ά),Ενωσιακό Δίκαιο,Διεθνείς Συνθήκες) τα οποία και υπερέχουν των κανονιστικών διατάξεων ΚΥΑ και δεν καταργούνται από τους διάφορους αντισυνταγματικούς νόμους όπως ενδεικτικά: ν. 4682/20 (πρόβλεψη υποχρ. Εμβολιασμών προ covid), ν. 4790/20(επιβολή υποχρ. Αυτοδιαγνωστικών ελέγχων),ν. 4820/21(αναστολή υγειονομικών)  και ν. 4821/21(αναστολή εκπαιδευτικών).

Νομικά μέσα που έχουμε δικαίωμα και υποχρέωση ως δημ. υπάλληλοι να ασκήσουμε:

Αναφορά κατά το άρθρο 10 του Συντάγματος και άρθρο 25 του υπαλληλικού κώδικα.

Το άρθρο 10 του Συντάγματος προβλέπει:

'Αρθρο 10: (Δικαίωμα αναφοράς προς τις αρχές)

1. Kαθένας ή πολλοί μαζί έχουν το δικαίωμα, τηρώντας τους νόμους του Kράτους, να αναφέρονται εγγράφως στις αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ενεργούν σύντομα κατά τις κείμενες διατάξεις και να απαντούν αιτιολογημένα σε εκείνον, που υπέβαλε την αναφορά, σύμφωνα με το νόμο.
2.
Mόνο μετά την κοινοποίηση της τελικής απόφασης της αρχής στην οποία απευθύνεται η αναφορά, και με την άδειά της, επιτρέπεται η δίωξη εκείνου που την υπέβαλε για παραβάσεις που τυχόν υπάρχουν σ’ αυτή.
**3. Η αρμόδια υπηρεσία ή αρχή υποχρεούται να απαντά στα αιτήματα για παροχή πληροφοριών και χορήγηση εγγράφων, ιδίως πιστοποιητικών, δικαιολογητικών και βεβαιώσεων μέσα σε ορισμένη προθεσμία, όχι μεγαλύτερη των 60 ημερών, όπως νόμος ορίζει. Σε περίπτωση παρόδου άπρακτης της προθεσμίας αυτής ή παράνομης άρνησης, πέραν των άλλων τυχόν κυρώσεων και έννομων συνεπειών, καταβάλλεται και ειδική χρηματική ικανοποίηση στον αιτούντα, όπως νόμος ορίζει.

(** Με δύο αστερίσκους δηλώνονται τα σημεία της Αναθεώρησης που αναγράφονται στο Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 της Ζ'  Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων.)

Σύμφωνα με τον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (Νόμος 3528/2007 – ΦΕΚ 26 Α / 09-02-2007)

Άρθρο 25 Νομιμότητα υπηρεσιακών ενεργειών

«1. Ο υπάλληλος είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση των καθηκόντων του και τη νομιμότητα των υπηρεσιακών του ενεργειών.»

«2.Ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του. Όταν όμως εκτελεί διαταγή, την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει, πριν την εκτέλεση, να αναφέρει εγγράφως την αντίθετη γνώμη του και να εκτελέσει τη διαταγή χωρίς υπαίτια καθυστέρηση. Η διαταγή δεν προσκτάται νομιμότητα εκ του ότι ο υπάλληλος οφείλει να υπακούσει σε αυτήν.»

 

«3. Αν η διαταγή είναι προδήλως αντισυνταγματική ή παράνομη, ο υπάλληλος οφείλει να μην την εκτελέσει και να το αναφέρει χωρίς αναβολή.Όταν σε διαταγή, η οποία προδήλως αντίκειται σε διατάξεις νόμων ή κανονιστικών πράξεων, διατυπώνονται επείγοντες και εξαιρετικοί λόγοι γενικότερου συμφέροντος ή όταν, ύστερα από άρνηση υπακοής σε πρώτη διαταγή που προδήλως αντίκειται σε τέτοιες διατάξεις, ακολουθήσει δεύτερη διαταγή που εκθέτει επείγοντες και εξαιρετικούς λόγους γενικότερου συμφέροντος, ο υπάλληλος οφείλει να εκτελέσει τη διαταγή και να αναφέρει συγχρόνως στην προϊσταμένη αρχή εκείνου που τον διέταξε. Επί νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, εφόσον εκείνος που διέταξε είναι το διοικητικό συμβούλιο ή το ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης, η αναφορά υποβάλλεται στον εποπτεύοντα Υπουργό. Εάν εκείνος που διέταξε είναι ο Υπουργός, η αναφορά υποβάλλεται στον Πρωθυπουργό

Οι έως τώρα ποικίλες αναφορές συναδέλφων δεν έχουν απαντηθεί και αρκετοί έχουν διωχθεί και άλλοι τεθεί ήδη σε αναστολή και τούτα συνιστούν παραβίαση του Συντάγματος και θεμελιώνουν για τους παραβάτες Προϊσταμένους το κορυφαίο πειθαρχικό αδίκημα :

«Άρθρο 107 (κωδ. Δημ. υπαλ.)
Απαρίθμηση πειθαρχικών παραπτωμάτων

1. Πειθαρχικά παραπτώματα είναι: α) πράξεις με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση αναγνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία,

β) κάθε παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος που προσδιορίζεται από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν στον υπάλληλο οι κείμενες διατάξεις, εντολές και οδηγίες. Το υπαλληλικό καθήκον σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλει στον υπάλληλο πράξη ή παράλειψη που να αντίκειται προς τις διατάξεις του Συντάγματος και των νόμων, υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 25 του παρόντος,

γ) η παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους,

Επίσης εφαρμογή έχει και το άρθρο 21 Π.Κ(* χρήζει διερευνήσεως για την αρμοδιότητά του)

Δεν είναι άδικη η πράξη την οποία κάποιος επιχειρεί για να εκτελέσει προσταγή που του έδωσε, σύμφωνα με τους νόμιμους τύπους, η αρμόδια αρχή, αν ο νόμος δεν επιτρέπει στον αποδέκτη της προσταγής να εξετάσει αν είναι νόμιμη ή όχι. Στην περίπτωση αυτήν ως αυτουργός τιμωρείται εκείνος που έδωσε την προσταγή.

* Σημ. στις 21/1/2022 

(φωτογραφία: Δημήτρης Δημόπουλος)


Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.