ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ «ΑΠΟΛΥΤΗΣ» ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
14/6/2022
Από την έναρξη του σχολικού έτους
2021-22 πολλοί εκπαιδευτικοί (στην Πρωτοβάθμια
και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση), προβληματίστηκαν με την
υποχρεωτικότητα κάποιων μέτρων, τα οποία παρουσιάστηκαν ως αναγκαία υγειονομικά
μέτρα(μάσκα /διαγνωστικοί έλεγχοι/ τηλεκπαίδευση / edupass). Αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς έθεσαν ερωτήματα προς
αρμοδίους σχετικά με την αναγκαιότητα αυτών των μέτρων ή την αποτελεσματικότητά
τους και κάποιοι από αυτούς δεν αποδέχτηκαν τελικά να υποκύψουν σε εκβιαστική
συμμετοχή σε μια κατάσταση, για την οποία δεν τους δόθηκε καμία εξήγηση στα
ερωτήματά τους. Αποτέλεσμα ήταν να τεθούν σε αναστολή εργασίας με μηδενικές
αποδοχές και μη συντάξιμα χρόνια εργασίας.
Την ίδια στιγμή που ηεκπαιδευτική
κοινότητα μέσω των σωματείων κατέθετε προτάσεις για μείωση των μαθητών στα
τμήματα, η κυβέρνηση προχωρούσε σε συγχωνεύσεις τμημάτων και άλλα αμφιλεγόμενα δήθεν
υγειονομικά μέτρα, χωρίς να δίνει λόγο σε κανέναν και απαντώντας με αναστολές
σε όσους «δεν συμμορφώνονταν». Παρότι o λόγος για τον οποίο τέθηκε κάθε συνάδελφος σε
αναστολή δεν ήταν ο ίδιος, είναι καταφανές ότι ο τιμωρητικός,αυταρχικός και απάνθρωπος
τρόπος με τον οποίο αυτή εφαρμόστηκε, μόνο ευνομούμενο κράτο ςτην εποχή του 21ου
αιώνα δεν θυμίζει…
Παραθέτουμε, λοιπόν, εκ νέου τα
στοιχεία που οδήγησαν σε ερωτήματα που δεν απαντήθηκαν ποτέ από τους αρμοδίους,
ελπίζοντας ότι έφτασε η ώρα για να δοθούν και οι απαντήσεις:
1)Η εφαρμογή της μάσκας επιβλήθηκε υποχρεωτικά
σε όλους τους πολίτες και φυσικά σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, αν και αρχικά
παρακολουθήσαμε οδηγίες της Επιτροπής
των Ειδικών ότι η χρήση της δεν συστήνεται σε υγιή πληθυσμό, είτε γιατί δεν επιβεβαιώνεται
η αποτελεσματικότητά της από τις μελέτες είτε γιατί υπήρχε ο κίνδυνος να μη
χρησιμοποιηθεί σωστά. Μάλιστα, στην περίπτωση των μαθητών, ο κίνδυνος της μη
σωστής χρήσης της αυξάνεται σημαντικά, και σε αυτήν την περίπτωση η χρήση της
αποτελεί μεγαλύτερο κίνδυνο από την μη χρήση. Μάλιστα, σε σχολεία άλλων ευρωπαϊκών
χωρών δεν επιβλήθηκε το μέτρο χρήσης της μάσκας σε μαθητές για τόσο μεγάλο
χρονικό διάστημα, όπως έγινε στη χώρα μας. Ποιος λοιπόν θα αναλάβει την ευθύνη
για τις ενδεχόμενες επιπτώσεις που είχε η χρήση της μάσκας, πρωτίστως στους
μαθητές και εν συνεχεία στους εργαζομένους εκπαιδευτικούς; Γιατί δεν δόθηκαν
ποτέ σαφείς απαντήσεις σε εκπαιδευτικούς
που έδειξαν την αντίθεσή τους σε αυτό το μέτρο;
2)Στην ΚΥΑ για τη λειτουργία των
σχολικών μονάδων δεν υπήρξε πρόβλεψη για διάλειμμα των εκπαιδευτικών από τη χρήση της μάσκας ή απαλλαγή από τη χρήση της για
εκπαιδευτικούς που εμφανίζουν δυσχέρεια.
3)Η διενέργεια ράπιντ τεστ που το
πληρώνουν οι ίδιοι επιβλήθηκε σε μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, με το
επιχείρημα ότι αυτοί θα αποτελέσουν φορείς και μεταδότες της νόσου,και άρα θα
πρέπει να τιμωρηθούν για αυτό. Στη συνέχεια, βέβαια, η πραγματικότητα διέψευσε
τις εξαγγελίες των αρμοδίων, όταν όλοι οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί
αποδείχτηκε ότι νοσούν και μεταδίδουν «κανονικά και με τον νόμο». Η απόφαση της κυβέρνησης για διενέργεια σελφ
τεστ από τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς και
μαθητές αποτέλεσε έμμεση παραδοχή της κυβέρνησης για τις λανθασμένες
αρχικές εξαγγελίες της. Και παρά την
έμμεση αυτήν παραδοχή, η κυβέρνηση εξακολούθησε την επιβολή παράλογων «υγειονομικών μέτρων» με την επιβολή διαφορετικών
αποφάσεων: δωρεάν σελφ τεστ σε εμβολιασμένους και ράπιντ που το πληρώνουν οι
ίδιοι σε μη εμβολιασμένους.
Ποια ιατρική εξήγηση μπορεί να δοθεί
για τους διαφορετικούς τύπους τεστ και για την δωρεάν παροχή του ή μη; Εάν
κάποιος πληρώσει το τεστ, αυτό γίνεται
ακόμη πιο αξιόπιστο;Γιατί επιβλήθηκε να πληρώνουν οι μη εμβολιασμένοι, ενώ και οι εμβολιασμένοι νοσούν και μεταδίδουν το ίδιο; Ποιός θα αποζημιώσει τους
εκπαιδευτικούς που βγήκαν σε αναστολή,
λόγω μη διενέργειας ράπιντ, εφόσον αποδείχτηκε ότι δεν αποτελούν μεγαλύτερο
κίνδυνο από τους εμβολιασμένους συναδέλφους τους;
4)Σε νησιά και απομακρυσμένα χωριά οι
εκπαιδευτικοί έπρεπε να διανύσουν μεγάλη απόσταση, ώστε να βρουν εργαστήριο
/φαρμακείο. Άρα, στο ήδη δυσβάσταχτο πρόστιμο
της πληρωμής των τεστ προστίθενται και τα έξοδα για μετακίνηση σε άλλη περιοχή,
καθώς και η σωματική και ψυχική ταλαιπωρία. Αντιθέτως, η απόφαση για παροχή
δωρεάν σελφ τεστ σε εμβολιασμένους και η κυνική αναφορά της κυβέρνησης περί
ταλαιπωρίας των μη εμβολιασμένων εργαζομένων αποδεικνύει ότι το δήθεν
υγειονομικό μέτρο του ράπιντ τεστ αποτελεί τιμωρητικό πρόστιμο, καταπάτηση της
αξιοπρέπειας και της ισότιμης
αντιμετώπισης του πολίτη. Πώς λοιπόν δικαιολογείται η αναστολή σε εργαζόμενο
που δεν δέχεται να υποστεί εκβιασμούς, δεν αποδέχεται την άνιση μεταχείρισή του
ή δεν μπορεί να αντεπεξέλθει σε αυτό το δυσβάσταχτο «υγειονομικό μέτρο»;
5) Για πόσο χρονικό διάστημα μπορεί
ένα υγιής άνθρωπος να υπομένει την δοκιμασία ενός τεστ με
ενδεχόμενο ερεθισμό ή τραυματισμό της ρινικής κοιλότητας;
6) Γιατί δεν υπήρξε ποτέ έγγραφη
απάντηση από τους αρμοδίους σχετικά με την επικινδυνότητα ή μη στο ρινικό
βλεννογόνο, ώστε να αναλάβει κάποιος την ευθύνη για ενδεχόμενες επιπτώσεις από
την συνεχή αυτή δοκιμασία;
7)Η αντιπαιδαγωγική τηλεκπαίδευση
επιβλήθηκε ως μέτρο επίλυσης όλων των προβλημάτων, τα οποία η κυβέρνηση δεν
έδειξε καμία διάθεση να λύσει. Το Υπουργείο εμφανίστηκε να ενδιαφέρεται για την
κάλυψη των ωρών που χάνονταν λόγω έξαρσης του ιού, αλλά δεν έχει δείξει την
ίδια ευαισθησία για τα κενά στα σχολεία στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιπλέον, η παραβίαση των προσωπικών
δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών δεν φάνηκε να απασχόλησε ιδιαίτερα το
Υπουργείο.
8) Η ψηφιακή
πλατφόρμα edupassεμφανίστηκε
ως αναγκαία προϋπόθεση και αναγκαίο υγειονομικό μέτρο για την είσοδο μαθητών
και εκπαιδευτικών στα σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, αν και ήδη ο έλεγχος του υγειονομικού
πρωτοκόλλου γινόταν επιτυχώς στις σχολικέςμονάδες από τους εκπαιδευτικούς του
σχολείου, χωρίς κανένα πρόβλημα. Ποια λοιπόν,
είναι η αναγκαιότητα της καταχώρισης των προσωπικών στοιχείων των εκπαιδευτικών
και μαθητών στο edupass και η πρόσβαση στον ιατρικό μας φάκελο μέσω του
ΗΔΙΚΑ από άγνωστους διαχειριστές; Ποιος διασφαλίζει την προστασία
των προσωπικών δεδομένων κατά την διαχείριση και επεξεργασία τους; Γιατί
οι εκπαιδευτικοί που έστειλαν επιστολές στο Υπουργείο σχετικά με το θέμα δεν
πήραν ποτέ απάντηση; Γιατί δόθηκε η δυνατότητα σε μια
ψηφιακή πλατφόρμα να «αποφασίζει» για την είσοδό μας στο σχολείο και ποιος
είναι τελικά ο ρόλος των εκπαιδευτικών που καλούνται να υπαγορεύονται οι
ενέργειές τους από μια ψηφιακή ένδειξη;
Οι παραπάνω προβληματισμοί αναδεικνύουν τον
παραλογισμό των δήθεν υγειονομικών μέτρων και τις αντιφάσεις των αποφάσεων.
Οι αρμόδιοι,που αποφάσισαν τις αναστολές εργασίας και την εξόντωση αυτών
των ανθρώπων, δεν ανταποκρίθηκαν με νόμιμο τρόπο στα βασικά υπηρεσιακά τους
καθήκοντα, καθώς δεν απάντησαν ποτέ στα ερωτήματα που τους τέθηκαν.
Η αναστολή εργασίας χωρίς πρότερη διερεύνηση
της κάθε περίπτωσης ισοδυναμεί με ρίξιμο
στον Καιάδα ανθρώπων που η κυβέρνηση θεωρεί ότι δεν συμμορφώθηκαν στις
υποδείξεις. Αναρωτιόμαστε αν εξαντλήθηκαν οι δυνατότητες αξιοποίησης αυτού του ανθρώπινου δυναμικού και γιατί το
Υπουργείο δεν έδειξε την ίδια ευαισθησία στην διερεύνηση της κάθε ατομικής περίπτωσης,
όπως δείχνει για την υγεία μας.
Πρόκειται για βάναυση καταπάτηση κάθε
έννοιας δικαίου και κατάργηση στοιχειωδών εργασιακών και ατομικών δικαιωμάτων.
Οι συνάδελφοι σε αναστολή δικαιούνται
μέρος των αποδοχών τους και το δικαίωμά τους αυτό παραβιάστηκε κατάφωρα.
Το ίδιο και η ανθρώπινη αξιοπρέπειά τους, όταν τέθηκαν σε αναστολή, δίχως να
απαντηθούν ερωτήματα που έθεσαν, δίχως να κληθούν σε απολογία πριν την εφαρμογή
της αναστολής, δίχως να διερευνηθούν εναλλακτικές για να αποφευχθεί η αναστολή
εργασίας.
Στη συγκεκριμένη
συγκυρία, η εξακολούθηση του τεστ σε μη εμβολιασμένους εργαζόμενους αποδεικνύει
την παράλογη κατάσταση την οποία βιώνουμε για άλλη μια φορά, την ίδια ώρα
που όλα τα μέτρα έχουν αρθεί. Οι
συνάδελφοι σε αναστολή, εν μέσω
θριαμβευτικών διθυράμβων για την πλήρη ανάκτηση της υγειονομικής μας
ελευθερίας, παραμένουν ακόμα σε αναστολή
με μηδενικές αποδοχές από τον Σεπτέμβριο 2021. Η μείωση των υποχρεωτικών
εβδομαδιαίων τεστ από δύο σε ένα, ναι μεν μείωσε την επιβάρυνση του
ρινικού βλεννογόνου και παράλληλα
του οικογενειακού
προϋπολογισμού, αλλά δεν ήρε την ηθική ευθύνη και δεν άλλαξε την κατάσταση των
συναδέλφων που παραμένουν ακόμα σε αναστολή,όταν αυτό το ένα τεστ είναι η αιτία να συνεχίζει η αναστολή εργασίας
συνάδελφων που πληρώνουν με φόρο ΑΙΜΑΤΟΣ
τις μηδενικές αποδοχές την περίοδο της «ΑΠΟΛΥΤΗΣ» και «ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗΣ»
ελευθερίας.
Απορίας άξιο
επίσης γιατί η μάσκα εξακολουθεί να υφίσταται ως υποχρεωτική στις εξετάσεις,
ενώ έχει ήδη καταργηθεί στα μαθήματα του Δημοτικού και του Πανεπιστημίου; Ένα
σωρό ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ που βγάζουν μάτι.
Πρόκειται για υγειονομικά πρωτόκολλα που δεν έχουν κανέναν λόγο ύπαρξης. Αναρωτιέται κανείς μήπως όλα
αυτά είναι ένα κοινωνικό-πολιτικό πείραμα όπου οι κυβερνήτες – ερευνητές
μελετούν το μέτρο της ανοησίας του
ανθρώπινου γένους.
Η πολυδιαφημισμένη ελευθερία και η δήθεν κατάργηση των υγειονομικών
πιστοποιητικών μας με τη διατήρηση υποχρεωτικότητας στα rapid,
δεν είναι παρά επικοινωνιακό κόλπο της
κυβέρνησης που προσπαθεί να πείσει για δήθεν ελευθερία και ισονομία και
παράλληλα να συνεχίσει να διατηρεί σε ομηρία με αναστολή εργασίας όσους συναδέλφους
δεν ακολούθησαν πιστά τις προσταγές της. Τιμωρία: η βιοποριστική ομηρία…
Τόση ελευθερία και δικαιοσύνη δεν
αντέχεται πια…
Απαιτούμε ΤΩΡΑ:
1) 1) την κατάργηση του μέτρου της
διενέργειας τεστ από τους μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, που αποτελεί τιμωρητικό
πρόστιμο και μέσο διαχωρισμού των εργαζομένων.
2) 2) την άμεση επιστροφή στην εργασία τους όλων
των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε
αναστολή εργασίας.
3) 3) την καταβολή της αποζημίωσης που
δικαιούνται για το χρονικό διάστημα που δεν πληρώνονταν.
Δεν υπάρχουν σχόλια