Μ.Α.Ζ.Ι.: Για την τελική φάση αποτίμησης της αξιολόγησης
Είναι γνωστή η θέση του Μ.Α.Ζ.Ι. για τη λεγόμενη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων που η κυβέρνηση έχει επιβάλει, προωθώντας την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών, η οποία πλήττει την ισότιμη πρόσβαση στη Δημόσια δωρεάν Παιδεία και το μόνο που θα προσφέρει είναι μια τεράστια γραφειοκρατία, χωρίς κανένα θετικό παιδαγωγικό αποτέλεσμα στα παιδιά.
Το επόμενο διάστημα, 21 με 25 Ιούνη γίνονται οι συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων για την τελική αποτίμηση της αξιολόγησης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Δίνονται οι εξής δυνατές λύσεις:
1) Αν η δική σας ΕΛΜΕ έχει προκηρύξει στάση εργασίας, μπορείτε να συμμετάσχετε, με την παρουσία σας στη συνεδρίαση, ενημέρωση των παρευρισκόμενων για τη συμμετοχή σας στη στάση και στη συνέχεια αποχώρηση. Αυτό καταγράφεται ονομαστικά στα πρακτικά.
2) Αν η ΕΛΜΕ σας δεν έχει προκηρύξει κυλιόμενη στάση εργασίας, αλλά έχει δώσει τελικά κείμενα αποτίμησης για την τελική συνεδρίαση, τότε μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε κατά το δοκούν, βάζοντας ως βαθμό 4 (το άριστα) ώστε να αποτραπεί η κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Αν δεν έχετε καθόλου κείμενα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κείμενο που έχει προτείνει η Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας για όλους τους δείκτες/άξονες, που τροποποιούμε αναλόγως την ιδιαιτερότητα της περιοχής μας βάζοντας βαθμό 4 σε όλους τους δείκτες.
https://aelmeahaias.wordpress.com/
3) Υπάρχει και μια τρίτη εναλλακτική που δίνει ηχηρό μήνυμα κατά της αξιολόγησης, αλλά δε γνωρίζουμε εάν έχει υιοθετηθεί από κάποια ΕΛΜΕ ή εάν εμπνεύσει το Υπουργείο να προβεί σε άνευ προηγουμένου κυρώσεις. Η πρόταση αυτή προέρχεται από την Δικτύωση Εκπαιδευτικών για την Ανατροπή της Αξιολόγησης (https://ediktiosi.blogspot.com/2022/06/blog-post.html). Αν δεν υπάρχει δυνατότητα για στάση και εάν δε θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε κοινά κείμενα στην αποτίμηση, μπορούμε, εφόσον το επιθυμούμε, να ζητήσουμε να γραφτεί στο πρακτικό ότι καταψηφίζουμε την αξιολόγηση και υποστηρίζουμε να αναφερθεί στο πρακτικό, αριθμητικά ο αριθμός των καταψηφισάντων κι όχι ονομαστικά. Αν ο Διευθυντής επιμένει να γίνει ονομαστικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την αιτιολόγηση που αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Δικτύωσης Εκπαιδευτικών για την Ανατροπή της Αξιολόγησης και να αλλάξετε το κείμενο κατά το δοκούν.
Για τη συγκεκριμένη περίπτωση, ως πρόταση δίνεται το παρακάτω κείμενο:
«Καταψηφίζω (-ουμε) την αποτίμηση των σχεδίων δράσης και την έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης καθώς η συμμετοχή της (μεγάλης) πλειοψηφίας των μελών του Συλλόγου στην υλοποίηση και την αποτίμησή τους είναι αποτέλεσμα ανάθεσης εκ μέρους του Διευθυντή, μετά τη δικαστική απόφαση (4242/2021 του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών, 13/10/2021) που έκρινε παράνομη την κηρυγμένη από τις ΟΛΜΕ-ΔΟΕ απεργία-αποχή από τη συγκεκριμένη διαδικασία. Συντάσσομαι (-μαστε) με την καταγεγραμμένη θέση των συλλογικών συνδικαλιστικών μας οργάνων, σύμφωνα με την οποία οι διαδικασίες αξιολόγησης θίγουν λαϊκές κατακτήσεις στο δημόσιο σχολείο και παράγουν νέα αντιεκπαιδευτικά αποτελέσματα».
Έχουμε δικαίωμα να καταψηφίσουμε την αξιολόγηση, ακόμη κι αν μας είχε ανατεθεί έργο σε ομάδα (είτε εργαστήκαμε, είτε δεν εργαστήκαμε) ή αν είχαμε εξ αρχής αρνηθεί την συμμετοχή μας σε ομάδα εργασίας. Και σε αυτή την περίπτωση το αναφέρουμε στο πρακτικό. Δεν είναι υποχρεωτικό να αναφέρουμε τους λόγους που καταψηφίζουμε, αν ωστόσο και σ’ αυτή την περίπτωση επιμένει ο Διευθυντής, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και πάλι το κείμενο από τον παραπάνω σύνδεσμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια