ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΜΑΖΙ Για την συμμετοχή στην 91η Γ.Σ. της ΔΟΕ 26-29/6/22
https://mazi-kinisi.blogspot.com/ mazi.kinisi@gmail.com
Δελτίο Τύπου ΜΑΖΙ
Για την συμμετοχή στην 91η Γ.Σ. της ΔΟΕ 26-29/6/22
Η παράταξη Μ.Α.Ζ.Ι. συμμετείχε στην 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ στην Αθήνα στις 26-29 Ιουνίου 2022 με δύο αντιπροσώπους, θέλοντας να παρακολουθήσει με ενδιαφέρον τις διαδικασίες διαλόγου στο σοβαρότερο επίπεδο του συνδικαλιστικού μας φορέα, αυτό της Γενικής Συνέλευσης. Ένας κλάδος εκπαιδευτικός, όπως ο δικός μας, που αποτελεί για την κοινωνία σημείο αναφοράς και έχει αφυπνιστικό ρόλο, οφείλει να δίνει παράδειγμα δημοκρατικού διαλόγου και πολιτισμένης αντιπαράθεσης. Αντί αυτού συναντήσαμε ένα κλίμα έντασης κατά το οποίο οι ομιλητές εξέφραζαν την αυταρχικότητά τους αντλώντας δύναμη από την ένταση της φωνής τους και όχι από την πειθώ των επιχειρημάτων τους. Από την άλλη μεριά το κοινό περιφρονούσε τον ομιλητή δημιουργώντας μόνιμη οχλαγωγία. Τα χρονικά όρια δεν γίνονταν σεβαστά κατά προκλητικό τρόπο αποδεικνύοντας ότι κάποιοι δεν είναι σε θέση να διδάξουν το σπουδαίο μάθημα του σεβασμού των ορίων ούτε στους μαθητές.
Ως καινούρια παράταξη ζητήσαμε
από το Προεδρείο να μας δώσει τον Κανονισμό Λειτουργίας της Γενικής Συνέλευσης,
όπως αυτός ψηφίστηκε από το Σώμα. Μετά από αλλεπάλληλες οχλήσεις μας και
αναβολές, τελικά το Προεδρείο αρνήθηκε να μας τον δώσει. Καταγγέλλουμε αυτή την
αυθαιρεσία, εφόσον είναι θεμελιώδες δικαίωμα κάθε σύνεδρου - πολύ περισσότερο
κάθε παράταξης- να έχει πρόσβαση στον Κανονισμό Λειτουργίας της Γενικής
Συνέλευσης, αφού αυτός εξασφαλίζει τη δημοκρατική διεξαγωγή των διαδικασιών.
Μάλιστα, όπως ενημερωθήκαμε από τη Γραμματεία, τα παρελθόντα έτη αντίγραφα του
Κανονισμού χορηγούνταν από τη Γραμματεία, κάτι που φέτος δεν έγινε, γιατί δεν
έδωσε τέτοια άδεια το Προεδρείο.
Αντιπρόσωπος του ΜΑΖΙ έλαβε σε
δύο σημεία τον λόγο: Στην Κριτική επί των Πεπραγμένων της ΔΟΕ και στο πρώτο
θέμα της Ημερήσιας Διάταξης που ήταν τα Μισθολογικά. Τα κείμενα με τα οποία
τοποθετήθηκε παρατίθενται παρακάτω.
Ωστόσο ο Εισηγητής του θέματος των Μισθολογικών, αντί να
εντάξει στην τελική εισήγησή του στοιχεία από τις τοποθετήσεις όλων των
παρατάξεων - ως όφειλε - εξαίρεσε το
ΜΑΖΙ και δεν περιέλαβε καμία από τις διεκδικήσεις του. Όταν τον ρωτήσαμε γι’ αυτό, η απάντησή του έδειξε τον τρόπο με τον οποίο
αντιμετωπίζονται οι διαδικασίες: “ Εγώ είπα στα παιδιά: φέρτε τις ομιλίες σας”
“Τι εννοείτε είπατε στα παιδιά; Βγήκατε στο μικρόφωνο να το ανακοινώσετε;” “ Μα
αυτές είναι γνωστές διαδικασίες” “ Και επειδή είναι γνωστές σ’ εσάς, τους παλαιότερους, δεν θα τις
ανακοινώνετε, όπως οφείλετε, προκειμένου να τηρείται η αντιπροσωπευτικότητα των
τοποθετήσεων της ΔΟΕ;” Ο διάλογος έληξε εκεί...ελλείψει απάντησης...
Μια φωτεινή στιγμή της Συνέλευσης υπήρξε αναμφίβολα η
ομόφωνη ψήφιση του διεκδικητικού πλαισίου για το ωράριο των Νηπιαγωγών και των
Εκπαιδευτικών Ολιγοθέσιων Σχολείων.
Μελανό σημείο όμως απετέλεσε η πλήρης ασυμφωνία των
παρατάξεων στο Πρόγραμμα Δράσης με αποτέλεσμα η Ομοσπονδία να μη βγει στην
κοινωνία με ένα ενιαίο διεκδικητικό πλαίσιο, που θα την καθιστούσε υπολογίσιμη
δύναμη στις αναμετρήσεις της με την εξουσία.
Μια σκηνή που θα μείνει χαραγμένη στη συλλογική συνείδηση
του ΜΑΖΙ και σηματοδότησε το τέλος της αθωότητας των προσδοκιών μας ήταν η
εικόνα του επί σειρά ετών, πλέον προβεβλημένου συνδικαλιστή της αίθουσας να
αποχωρεί μετά την απογοητευτική ψηφοφορία με τη γροθιά υψωμένη και με φανερή
την έκφραση της επιτυχίας στη μορφή του. Τελικά – όπως φαίνεται- ο συνδικαλιστής μπορεί να είναι πολύ πιο
μπροστά από την εξουσία στην προσπάθεια για αποδυνάμωση του συνδικαλιστικού κινήματος....
Στο αποκορύφωμα της περιφρόνησης των δημοκρατικών
διαδικασιών το Προεδρείο έλαβε την απόφαση, με ψήφους 3:2, δηλαδή με τη
σύμπραξη ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΔΙΚΤΥΟΥ, για διακοπή των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης,
πριν ξεκινήσει καν η διαδικασία ψήφισης των Σχεδίων Απόφασης που είχαν
κατατεθεί!!!! Το Μ.Α.Ζ.Ι. είχε καταθέσει έξι Ψηφίσματα τα οποία είχαν μοιραστεί
και στους σύνεδρους νωρίτερα για καλύτερη ενημέρωσή τους.
Το Μ.Α.Ζ.Ι. θα συνεχίσει τον αγώνα του μέσα
στον εκπαιδευτικό χώρο για να καταθέτει πάντα τον προβληματισμό του
εκπαιδευτικού που αγρυπνεί για την υπεράσπιση της ελεύθερης συνείδησης και
έκφρασης των πολιτών.
Ακολουθούν τα κείμενα των δύο ομιλιών και τα έξι ψηφίσματα που κατέθεσε το ΜΑΖΙ:
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΔΟΕ:
Η 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ
πραγματοποιείται σε μια κοινωνική συγκυρία έντονης αβεβαιότητας και διαρκούς
συναγερμού. Η ακρίβεια σε πρώτο πλάνο, το πολεμικό κλίμα σε δεύτερο και η
προοπτική της επισιτιστικής κρίσης ωθούν τους πολίτες να αποδεχτούν την
μετατροπή της ζωής τους σε μια διαρκή κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Η κοινωνία
του Ιουνίου του 2022 είναι αυτή που διαμορφώθηκε μετά από τα δύο χρόνια της
υγειονομικής κρίσης :
Η κοινωνία που έχει δεχτεί καίριο
πλήγμα στην ενότητά της με πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας, με
εργαζόμενους που παροπλίστηκαν ενώ τους είχαμε μεγάλη ανάγκη και υπαλλήλους που
υπέστησαν σαφέστατη μείωση μισθού λόγω τιμωρητικών προστίμων και λόγω
επιβολής υγειονομικών τεστ ακόμα και σε περιόδους που τα επιδημιολογικά δεδομένα
δεν το απαιτούν. (Τον Ιούνιο ήμασταν χωρίς μάσκες στο σχολείο, γύρω μας διακόσια ανεμβολίαστα
παιδιά, όλος ο κίνδυνος μετάδοσης ήταν από τους δύο ανεμβολίαστους
εκπαιδευτικούς που έπρεπε να πληρώνουν το ράπιντ.)
Ο κοινωνικός εκφοβισμός που καλλιεργήθηκε
και επισφραγίστηκε από επίσημα χείλη αποδίδοντας τη χλεύη του “ψεκασμένου”
ακόμα και σε επιστήμονες με διαφορετική επιστημονική άποψη (πόσο μάλλον στον
απλό πολίτη), η ποινική δίωξη των επιστημόνων και αντίθετα η πριμοδότηση
μέσω της προβολής όσων υποστήριξαν το
κυρίαρχο αφήγημα καλλιέργησαν τον περιορισμό της ελεύθερης έκφρασης ακόμα και
στον κοινωνικό μικρόκοσμο του κάθε πολίτη.
Η υποχρεωτικότητα των ιατρικών
πράξεων και οι επακόλουθες αναστολές εργασίας, ο αποκλεισμός από την κοινωνική
ζωή, η μη ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, η χρήση και κατάχρηση των
προσωπικών δεδομένων έγιναν καθεστώς και βρήκαν ανέτοιμα τα συνδικαλιστικά μας
σωματεία για την προάσπιση των δικαιωμάτων μας.
Περιστατικό σε επαρχιακή πόλη δείχνει
την υποτίμηση που καλλιεργούν τα ΜΜΕ προς συναδέλφους μας, την απόλυτη
καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων μας και την έλλειψη εγρήγορσης των
συνδικαλιστικών φορέων για την προστασία μας. Δημοσιογράφος ονοματίζει σχολείο
στο οποίο, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, εκπαιδευτικός μετέδωσε τη νόσο στους
μαθητές (σίγουρα, λες και δεν θα μπορούσε να έχει συμβεί το αντίθετο), και σχολιάζει
ότι ο εκπαιδευτικός είναι ανεμβολίαστος γιατί προφανώς μας έχει φακελωμένους
όλους. Η επόμενη σκέψη μου όταν παρακολούθησα το ρεπορτάζ ήταν ότι το έχουν παρακάνει
με τα προσωπικά μας δεδομένα και πρέπει να αντιδράσουν έντονα οι εκπρόσωποί
μας. Δυστυχώς όμως στη συνέχεια του ρεπορτάζ υπήρχαν δηλώσεις εκπροσώπων μας οι
οποίοι σχολίασαν το γεγονός με τη φράση: Έχετε δίκιο...πρέπει όλοι να
εμβολιαστούμε... Αυτά από τους εκπροσώπους μας, ενώ όλο και περισσότεροι ιατρικοί
σύλλογοι εκδίδουν ανακοινώσεις κατά της υποχρεωτικότητας.
Άλλη μια ανοιχτή πληγή που άφησε η
διαχείριση της υγειονομικής κρίσης αποτελεί η δεύτερη, όπως ονομάστηκε, σιωπηλή
πανδημία, η πανδημία της ψυχικής υγείας. Πώς υπονομεύτηκε μέσα στην εκπαίδευση
η ψυχική υγεία των μαθητών μας. δυστυχώς με την συναίνεσή μας; Προ covid ούτε σκέψη
για τηλεκπαίδευση σε ανηλίκους. Οι ειδικοί συμβούλευαν τους γονείς να κρατούν
τα παιδιά όσο γίνεται μακριά από οθόνες και έκαναν συνεχείς ενημερώσεις για το
θέμα και πολύ σωστά έκαναν. Στην μετά covid εποχή: τηλεκπαίδευση με κάθε
ευκαιρία! ΑΡΡΩΣΤΗΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ!!! Το λένε
οι παιδοψυχιατρικές κλινικές που γέμισαν και ζούμε ακόμα τα απόνερα αυτής της
κατάστασης με τις νευρικές ανορεξίες να εκδηλώνονται ακόμα και στο δημοτικό,
τις κρίσεις πανικού να οδηγούν σε συνεχείς απουσίες για τις οποίες το σχολείο
ίσως ποτέ δεν μάθει την αλήθεια και τη διάσπαση προσοχής να είναι ο κανόνας που
ρυθμίζει τη λειτουργία της τάξης και την ατομική μελέτη του παιδιού. Πού είναι
οι επιστημονικοί σύμβουλοι του σωματείου μας να επιχειρηματολογήσουν ενάντια
στις “έκτακτες λύσεις” που βαφτίζονται πανάκεια και να υπερασπιστούν την ψυχική
υγεία μιας ολόκληρης γενιάς;
Μην παίζουμε με την παιδική και
εφηβική ψυχή που είναι τα ιερά και τα όσια μιας κοινωνίας! Δεν δείχνει ένα
κράτος την κοινωνική του φροντίδα παρκάροντας αυτή την πληγωμένη γενιά μέχρι
τις 6 στα σχολεία. Τα σχολεία είναι χώρος μάθησης και ο εκπαιδευτικός είναι
επιστήμονας της μάθησης. Δεν είναι δουλειά του σχολείου η αντιμετώπιση του
δημογραφικού!!!
Ας δούμε ένα ακόμα αποτύπωμα της
υγειονομικής κρίσης στην κοινωνία μας: Επιβλήθηκαν τα υγειονομικά πιστοποιητικά
ελέγχου και η ισχύς τους απλώς ανεστάλη. Σύντομα πάλι όλοι θα ελέγχονται για το
πού μπορούν να πάνε και πού όχι και μάλιστα όχι από έναν συνάνθρωπο που έχει
την ανθρώπινη διάκριση αλλά από ένα ψηφιακό σύστημα για την αναγκαιότητα του
οποίου κανένας δεν επείσθη. Η εφαρμογή της πλατφόρμας ψηφιακού ελέγχου edupass στα σχολεία
αποτελεί άλλη μια “έκτακτη λύση” η οποία διαχειρίστηκε εξαρχής επιπόλαια πολύ
ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα κατ΄αντιστοιχία με την τηλεκπαίδευση η οποία
μάλιστα τα εμπορευματοποίησε. Καίρια όφειλε να είναι η παρέμβαση των σωματείων
μας στα θέματα αυτά. Έστω και καθυστερημένα μπορούμε και πρέπει τώρα να
απαιτήσουμε την προστασία των ευαίσθητων πληροφοριών που μας αφορούν.
ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ:
Χαιρετίζουμε
τις διεκδικήσεις της ΔΟΕ αλλά υπογραμμίζουμε:
Α.
Στο αίτημα για αύξηση των μισθών μας:
Διεκδικούμε
πρώτα την αποκατάσταση της μείωσης μισθού που έχουμε υποστεί λόγω:
1)
Των συνεχών ράπιντ με δική μας χρέωση
2)
Των καυσίμων για την μετακίνηση σε τόπο όπου υπάρχει μικροβιολογικό εργαστήριο
(απομακρυσμένες περιοχές κλπ)
3)
Του τιμωρητικού προστίμου των 100 ευρώ για τους άνω των 60 ετών.
4)
Της σαφέστατης ανάγκης για αλληλεγγύη :
4α) Στους εκπαιδευτικούς που έχουν τεθεί
σε αναστολή λόγω υγειονομικών πρωτοκόλλων. (δεν παίρνουν ούτε το 50%, που
δικαιούνται)
4β) Στους εκπαιδευτικούς που δεν έκαναν webex γιατί
διεκδίκησαν από την αρχή την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως εσφαλμένα
δεν κάναμε όλοι.
4γ) Στους εκπαιδευτικούς (Πληροφορικής,
Εικαστικούς, Θεατρολόγους κλπ) που είναι σε αναστολή επειδή υπηρετούσαν στα
ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ όπου τα παιδιά από 12 ετών και οι εκπαιδευτικοί τους υποχρεώθηκαν σε
εμβολιασμό.
Β.
Στο αίτημα για πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους :
Διεκδικούμε
(δεν την έχουμε) ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας (γιατί κάποιοι
κάνουν δωρεάν τα ράπιντ και κάποιοι τα χρεώνονται, ενώ όλοι νοσούν και
μεταδίδουν).
Διεκδικούμε
επίσης ισότιμη πρόσβαση στις δομές υγείας γιατί δεν γίνεται να απαιτούν
διαφορετικού τύπου τεστ (ακριβότερο πάντα για τον ανεμβολίαστο, αφού πρέπει
πάντα να τιμωρείται).
Όσα συμβαίνουν στην κοινωνία συνδέονται μεταξύ τους. Αυτός είναι ένας αυταρχισμός που όσο τον αφήνουμε, θα εξαπλώνεται σε όλες τις πλευρές της ζωής μας.
ΨΗΦΙΣΜΑ Α
Όχι στην υποχρεωτικότητα ιατρικών
πράξεων και τη στέρηση του
δικαιώματος στην εργασία.
Όχι στις αναστολές εργασίας των μη
εμβολιασμένων εργαζομένων και στον εκβιασμό τους. Άμεση επιστροφή στην εργασία τους και αποζημίωσή τους.
ΨΗΦΙΣΜΑ Β
1)
Όχι
στην εργαλειοποίηση των εθνικών/παγκόσμιων κρίσεων για την ανατροπή και
καταπάτηση ατομικών & εργασιακών δικαιωμάτων.
2)
Κατάργηση
των δήθεν υγειονομικών πιστοποιητικών ελέγχου, κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού
των πολιτών.
Όχι στον αποκλεισμό:
·
εκπαιδευτικών
από συλλογικές διαδικασίες και δράσεις.
·
μαθητών
από εκδρομές, ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα.
·
ωφελούμενων
και παιδιών από τις κοινωνικές υπηρεσίες και δομές (ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ κ.α.) λόγω μη
εμβολιασμού τους.
Ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών
(εμβολιασμένων και μη) στα νοσοκομεία και στις υπηρεσίες υγείας.
3) Όχι στην ποινικοποίηση της σκέψης και της
ελεύθερης έκφρασης, της διαμαρτυρίας και της απεργίας
ΨΗΦΙΣΜΑ Γ
Καταβολή αποζημίωσης για τα τεστ που
επιβλήθηκαν σε μη εμβολιασμένους εργαζόμενους και για το πρόστιμο που
επιβλήθηκε στους πολίτες άνω των 60. Άμεση κατάργηση των εργαστηριακών ελέγχων
σε μη εμβολιασμένους εργαζόμενους, γιατί αποτελεί τιμωρητικό μέτρο και μείωση
μισθού.
ΨΗΦΙΣΜΑ Δ
1.
Όχι στην αντιπαιδαγωγική τηλεκπαίδευση.
2.
Διερεύνηση από την ΔΟΕ, κινητοποίηση και
ανάδειξη του ζητήματος της παραβίασης των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών
και μαθητών κατά τη διάρκεια της
τηλεκπαίδευσης και ενημέρωση των Συλλόγων Γονέων και
Κηδεμόνων, και γενικότερα της κοινωνίας από τα Σωματεία Εκπαιδευτικών για τις
δυσμενείς επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές μας.
3.
Καμία δίωξη ή ποινή
των εκπαιδευτικών που δεν συμμετείχαν στην αντιπαιδαγωγική τηλεκπαίδευση και
άμεση αποκατάστασή τους.
4.
Όχι στην αξιολόγηση
των σχολικών μονάδων, στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών και
στην επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Δημόσιο σχολείο για όλους.
5.
Ίσα δικαιώματα
αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών
ΨΗΦΙΣΜΑ Ε
1)
Όχι στην κυβερνητική πρακτική των voucher, των επιδοτήσεων, των
pass (power pass, fuel pass). Αυξήσεις στους μισθούς
των εργαζομένων.
2)
Όχι στα ψηφιακά συστήματα ελέγχου και
αποκλεισμού των πολιτών σε οποιονδήποτε χώρο. Όχι στον ψηφιακό αποκλεισμό
μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών από την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της
πλατφόρμας edupass.
Καμία δίωξη ή ποινή σε μαθητή – φοιτητή ή εκπαιδευτικό λόγω μη καταχώρισης
στοιχείων στην πλατφόρμα edupass.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤ
1) Άμεση επιστροφή των
εκπαιδευτικών σε αναστολή και αποζημίωσή τους για το χρονικό διάστημα της
αναστολής τους.
Εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε
αναστολή εργασίας λόγω μη χρήσης μάσκας και μη διενέργειας διαγνωστικού
εργαστηριακού ελέγχου. Το Υπουργείο αποφάσισε να θέσει σε αναστολή με μηδενικές
αποδοχές εκπαιδευτικούς:
·
χωρίς να εξετάσει την κάθε διαφορετική περίπτωση
·
παρακάμπτοντας το υπηρεσιακό καθήκον να απαντήσει σε ερωτήματα
που τέθηκαν από τους εν λόγω
εκπαιδευτικούς
· αδιαφορώντας για την σωματική
ταλαιπωρία και την οικονομική δυνατότητα των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στο
κόστος του τεστ και της μετακίνησης σε άλλη περιοχή για την διενέργειά του
· παραβλέποντας τις
απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τις ανάγκες του εκπαιδευτικού,
αφού δεν προέβλεψε ούτε για διάλειμμα μάσκας στους εκπαιδευτικούς ούτε για απαλλαγή
από τη χρήση της για ιατρικούς λόγους.
Καμία δίωξη ή ποινή σε συναδέλφους που δε συμμετείχαν στην τηλεκπαίδευση ή δεν καταχώρισαν τα προσωπικά τους στοιχεία στην ηλεκτρονική πλατφόρμα edupass.
Δεν υπάρχουν σχόλια